Thursday, August 04, 2011

tujuh tahun

assalamualaikum readers..

hujan renyai-renyai kat luar sana..
astro pon not available
apa pon tak boleh,ish3

da 4 ramadhan dah
tapi aku still rasa something missing dalam ramadhan aku kali ni...
mungkin 7 tahun di perantauan membuatkan aku rasa begitu..
(ceh!!ayat..xley bla..aku pon geli)

7 tahun di asrama
tak kisah la di sekolah menengah,matrikulasi atau universiti
7 tahun aku berpuasa di samping kawan-kawan sebaya
gelagat ketika bersahur,waktu pergi bazar,berbuka dengan berebut-rebut nak amek makanan..al maklumlah sume kebulur.berebut ais batu kat mesin ais batu tu..free taw..patut berebut pon

kalau di sekolah asrama...
kecoh budak perempuan bila tengok student lelaki turun ke dewan makan pakai kain pelikat
dengan kain pelikat yang xbetol,mamai2 turun dewan makan..naseb bek tak terlondeh..haha
waktu bulan ramadhan la sume sibok mencari surat khabar lama..
nak tutp makanan..t lalat yang buka puasa dulu..haha
itu tak tengok lagi kt dalam kelas...bila cikgu tak masok kelas..
pakat2 tidor semua...penat la sgt..haha
bile tiba waktu berbuka..baca doa ramai..den berbuka..fuhh leganya..hah..lupa lak kurma kt asrama..kurma yang murah tu..janji ada kurma kan waktu tu...

kalau kat matriks lg la...pakat berbuka hasil gabungan 2 bilik...den serbu bilik aku...haha..penuh...bancuh air la.cari gula,air panas...sebelum tu g bazar kat dataran berkumpul waktu kebakaran..bukan nak beli food sangat pon..g usha orang je...haha...geng aku mang camtu...GBS(geng budak sengal)..haha..aku la tekong dy..haha..tapi aku bukan tekong usha waktu bulan puasa..ni suma keje AFIFAH SHAHDAN...haha..rindu gilerrrrr...

kalau kita puasa sambil belajar...ke apa ke..janji ada benda nak kene buat..mesti xrasa lama sangat kan waktu berbuka tu...n now...klo dok umah je..xde keje nak buat...asik tido,online,den pegi tengok tv..sampai tv pon boring tengok aku ni...aku pon dah fedup..huhu

kalau dok rumah..memang malas la aku ni nak kuar...setakat g bazar kat umah pon aku malas tak heran la..hahaha...makan je apa yang ada..hehe

bye2...n SELAMAT BERBUKA bagi yang puasa ae...hihihi

2 comments:

  1. ngade2..kalo kene pose kat uitm..bising..
    pose kat umah pn bising..
    kene anta g pluto ni..haha
    g pose sn..slmt bebuka pose

    ReplyDelete