Monday, August 15, 2011

asal dari kl

assalamualaikum readers




hari ni dah masok hari ke-3 aku kt kampung
so far,okay!!!(saje nak letak tanda seru..tanda excited)


kenapa aku kat kampong bukan persoalannya
haha..salah ke kalau aku nak duduk kat kampong


ada ke patut kawan aku cakap kat aku
"ley ke duduk kat kampong tu lama2,u kan orang KL"
so,kalau korg korang nk jawap pe
i just jawab"jangan la cakap cmtu"
ayat selamat x??...haha




aku memang dilahirkan d kl,dibesarkan pon d kl
sehinggalah aku darjah 6
aku ditukarkan ke pahang
bukan dibuang sekolah(dulu waktu baru2 pindah,suma tanya,nape pindah ke kampung?terpaksa la aku terang kn dr awal)
tapi temankan opah kot
sebab opah tinggal sorang2
and bila opah tinggal sorang2
dia selalu turun kl
bila selalu turun kl
rumah pulok kene masok pencuri
sadis kans


so,opah pon ajak la aku sek kat sana
kenapa opah ajak aku,tu aku xtahu..haha
sebab comel kot..(perah santan)


and nak djadikan cerita
masok pulok sek asrama kat pahang
3 tahun kat sek tu
and still menumpang lagi kat umah opah kampong aku la kans
so,aku membesar dalam persekitaran kampong
yang dulu aku tak makan sambal belacan.pucuk ubi.daun2 segala bagai.ulam-ulaman segala bagai.macam-macam la.hah..tempe pon aku tak makan dulu.cendawan.yang pelik2 la kalau nak list kan
and sekarang i da makan
cube fikir ae..kalau i xduduk kampong
mesti still tak makan bende2 tu suma kan
rugi nye hidop kt muka bumi ni..hahaa


and disebabkan aku penah duduk kampung la
aku tak kebandaran sekarang ni
nanti ni xboleh tu xboleh
walopon sekarang ni,ada jugak yang xboleh
budak ngada2 kan
hahaha


plus aku boleh berdikari sendiri
bayangkan lah
seawal umur 13 tahun
dah balek kl nek bas sorang2..
berani la tu kan..hahaha
ayah aku la tu..suka macam tu
tak nak manjakan la kunon
hahahaa..tp at least aku berdiri di atas kaki sendiri


and bila kita ada pengalaman duduk di kampung n di bandar
rasa kekok tu kurang la sikit
ley cepat adapt dengan situasi
hahaha..cakap macam pro kans
boley la sikit2 kan
so,xd la nak kene kencing kan
kan kalau MLM sekarang,dorang banyak attack budak kampong
huhuhu..yang kene culture shock tu naseb la
ni suma cara kita bawa diri kita
and juga pengaruh persekitaran
wah!!da macam cikgu counselling dah kan


and pagi td...i d wat tart nenas
rajen en..hahaha..da ley kawen..gile gatal..abaikan plzzz




b4


after




p/s;seterok2 aku sekarang,itu adalah aku after duduk kampung..ce bayangkan kalau xduduk kampung..mesti gile gedix,gile social kans..mintak dijauhkan..bye..i nk g ronda2 muadzam shah..tata

No comments:

Post a Comment