Sunday, January 23, 2011

jatuh cinta


" Ya Allah,jika aku jatuh cinta,cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya padaMu,agar bertambah kekuatanku utk menyintaiMu".
" Ya Muhaimin,jika aku jatuh hati,izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut padaMu agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu".

" Ya Allah,aku benar2x sudah jatuh cinta dgn seseorang....siapa orang itu,biarlah hanya aku dan Engkau sahaja yg tahu...kerana mencintai dalam diam itu adalah lebih mulia drpd kita menghebohkan kpd org lain..cukuplah sekadar hanya Engkau yg mengetahuinya Ya Allah..sesungguhnya Engkaulah tuhanku Yang Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui,,,AMIN....Ya Allah,aku terpaut dgn ketegasannya dlm mengendalikan setiap perkara yg dilakukannya...tetapi,mungkin hanya melihat kpd satu aspek saje tidak cukup utk memberikan keyakinan kpd aku bahawa dia adalah jodohku,kerana jodoh pertemuan itu di tangan tuhan.Hanya Allah yg berhak menentukan segalanya dan kita hanya mampu merangcangnya....Aku hanya mampu berdoa semoga aku dipertemukan jodoh sepertinya,InsyaAllah....dan aku redha jika aku dan dia memang tidak dijodohkan bersama,aku berserah segalanya kpdMu Ya Allah"....Aku benar2x menyukainya tapi aku hanya mampu utk suka dlm diam sahaja dan bagiku itu adalah yg terbaik....Semoga Allah mempertemukan aku dgn jodoh yg baik,yg bertanggungjawab dan dpt membimbing aku ke jalan yg diredhai Allah,AMIN.......


Wahai wanita solehah,jgn risau akan jodohmu kerana muslimin yg bijaksana takkan terpaut pada wanita hanya pada kecantikan,lirikan senyuman,pada bicara manja yg menggoda atau pada pujuk rayu seorang wanita yg meruntuhkan imannya.Telah tercatat seungkap nama lelaki di luh mahfuz untukmu.Cuma peribadinya ditentukan oleh sejauh mana ketinggian peribadimu,jika kau tetap di atas jalan yg diredhai,insyaAllah dia turut di jalan yg sama.

2 comments: