Tuesday, July 19, 2011

pengalaman

assalamualaikum readers....

skunk i da jd penganggur kembali..setelah almost 2 bulan bekeje...
ni chek nk cite pengalaman chek koje nie..

sebelum bekerja

  • xpenah berkeje secare officially...
  • waktu cuti spm,penah nk bekerja tp sehari keje tros demam,,itupon just jage kdai driving akak yg aku mek lesen dlu 2...


semasa bekerja

  • first day da kne tulis2 sume product knowledge (in house product)
  • kne hafal segale bagai...kne tanye2 ngan leader....cuak kot sbb selame ni xpenah dgr member2 cite pengalaman keje dorg cm2..
  • jumpe dak uitm gak kt kdai 2..jd geng skit r..tp sayang nye dy pon benti cepat..
  • dalam seminggu aku keje kt situ...kne ketok ketampi...ape kejadah ni....cm plkn lak...itu klo pompuan..klo lelaki kne pamping..6 packs gue cakap sama lu
  • after one week,aku kne anta ke outlet kt shah alam...disitulah bermula nye kesengsaraan...permulaan bagi ketidak senangan aku berkerje..aku xsalahkan ko cakap aku salah..tp bkn 100% okay!!..aku da tolong ko..pekerja xcukop,aku da g sane..pas2 ko cakap aku xbertanggongjawap plak an...ko kacau aku..aku kacau ko blek...(emosi)
  • 3 days later,aku anta surat resigned...ko cakap kt aku..bru kne marah skit dah nk benti...(okay,fine!!..aku xmelawan)
  • esok nye,aku xdtg...ko kol aku...aku ingatkn ape la salah aku...rupe2nye..ko nk bg offer kt aku...shift 4 jam ae...aku dgn baik nye...mengenangkan xcukup staf...dgn aku pon xd bnde nk buat...plus aku pon dapat gaji..aku masok blek...
  • pas2...oneday...aku da msok dlm 6-8 jam...den aku nk balek..nk berbuka ngan family aku..ko xkasi kn...padahal hari2 b4 that aku buat almost full walopon ko cakap SHIFT 4 JAM...apekejadah nye...
  • d ends of june....ko kata sume staf kne tuck in start july(laki pompuan)...membahang wei kepale aku dengar 1 arahan yg sgt baek..n aku argue lg skali..ko wat bodoh n ko bla...esok nye..assistant supervisor kol aku..ty xmsok ke..n aku jawab..nanti sy anta surat benti...kenape??..sebab aku xnk tuck in...n ko suh aku msok...aku sorg je xyah tuck in...well...i msok blek....hihihi
  • d last one...ble aku anta surat benti yg last sekali ni(notis seminggu)..ko cakap kne notis sebulan...membahang lagi skali pale aku ko taw,...pe ko ngat aku dak FULL-TIME kew??...dlu aku mntak full-time.ko xkasi..ko bg part-time...aku terime je pe yg ko bg...cool ryte
  • kne tunggu bus sampe lewat mlm...sampe kadang2 nek taxi je balek...huhu..skunk nie...tunggu bus berjam2 itu da lali bagi aku
  • hah..yg nie lagi satu..pasal bos aku..dy suh aku gosok kain baju 2 gne tangan...den dy ty..'panas x?'.. aku pon jawap la blek...mmg la panas klo due2 tangan bergeser..ntah ape ntah...
selepas berhenti

  • mmg aku rase pengalaman aku bekerja,bnyk bg aku cabaran untuk kehidupan d luar sane..n kt situ gak la aku rase,aku berani gile nk lawan org yg aku xknal or bru knal....but ngan customer i okay jew..haha
  • kt kdai 2 aku jumpe macam2 jenis orang..yg aku xsangke..dak sek lg isap ganja sume,budak sebaye aku yang menanggong family mereka,,,macam 2 lagi..
  • n aku xrase kerje nie ley kuruskan aku....hahaha

    p/s:thanx...sbb amek i keje...sgt mendewasakan aku..tp aku cm trauma nk keje jd promoter lg...cm d tindas jew rase nyee naseb2 para promoter nie

    No comments:

    Post a Comment